چگونه سگ سرابی تربیت کنیم

سگ سرابی که به سگ پرشین ماستیف هم معروف بوده از پرقدرت ترین و جسورترین سگ‌های ایرانی است که جثه ای درشت دارد و همواره به دلیل داشتن هوش بالا قابل تربیت و نگهداری است. این نژاد به سگ کوهستانی معروف بوده، زیرا در هوای سرد هم زندگی می‌کند، بدون این که دچار بیماری شود.
در پاسخ سوال چگونه سگ سرابی را تربیت کنیم باید بگوییم که سگ سرابی دانا است و قدرت یادگیری عالی دارد. از این رو می‌توان هنگامی که سگ سن کمتری دارد به راحتی او را تربیت کرد و با انجام حرکات دست و بدن او را تربیت کرد تا به حرکات درستی انجام بدهد.
هنگام تربیت این حیوان باید به نکات مهمی توجه کرد؛ مثلا باید بدانید که شما حرکات انجام شده را باید هر روز تکرار کنید تا سگ آن را در حافظه خود جای بدهد و به مرور زمان ملکه ذهن او سود و پس از مدتی خود بدون حرکتی از شما آن را خودکار انجام بدهد.
برای آموزش سگ سرابی باید ابتدا توله آن را تهیه کرد که سن بسیار پایینی داشته باشد تا بتواند با او ارتباط بهتری بگیرد و با رابطه بهتر او را تربیت کند تا هنگام نگهبانی عملکرد بهتری از خود نشان بدهد. شما عزیزان می توانید مشخصات توله سگ سرابی برای فروش را، از کارشناسان سرزمین سگ ها دریافت نمایید.

تکنیک‌های تربیت پذیری سگ سرابی

تکنیک‌های تربیت پذیری سگ سرابی

همان گونه که در بالا هم به آن اشاره کردیم برای تربیت سگ باید حتما کم سن و به قول معروف توله باشد، زیرا در سن کم قدرت یادگیری بالاتری دارد و می‌تواند بهتر حرکات را آموزش ببیند. پرورش دهندگان حرکات متعددی را به آنها آموزش می‌دهند که برای آنان بسیار لازم و مناسب است. این نژاد اصولا برای نگهبانی از محیط و خانواده‌ها تربیت می‌شوند به همین دلیل باید اصول و نکات مهمی را آموزش ببینند.
از تکنیک‌های تربیت پذیری سگ سرابی می‌توان گفت که این نژاد را باید روزانه بالای نیم ساعت تعلیم داد تا به مرور زمان از سن کم حرکات و فعالیت‌ها ملکه ذهن آنها شود تا بتواند هنگام بزرگ شدن آنها را به خوبی انجام بدهند. بهترین زمان برای تربیت سگ که بهترین تکنیک‌ها را یاد می‌گیرد، همان سن تولگی یعنی تقریبا ۴ الی ۵ ماهگی است.
بهترین تکنیک این است که با سگ مهربان بود تا او به سمت شما جذب شود و سپس حرکاتی مانند پریدن و توجه بیشتر به محیط و دقت بالا را به آنها آموزش داد تا بتوانند عملکرد بهتری در هنگام نیاز از خود نشان بدهند. باید به سگ آموزش بدهید که در برابر غریبه‌ها پارس کند و واکنش نشان بدهد تا صاحب مکان از ورود افراد غریبه مطلع شود.

آموزش فرمان دست دادن به سگ سرابی

آموزش فرمان دست دادن به سگ سرابی

اموزش فرمان دست دادن به سگ سرابی یکی از آموزش های بسیار سخت بوده که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد و همواره زمان بیشتری برای یادگیری گذاشت، مانند سایر سگ ها سگ سرابی هم در سن کم یادگیری بهتری دارد به همین دلیل سن دو ماهگی بهترین زمان برای آموزش دست دادن است. برای آموزش این حرکت باید از دست خود استفاده کرد و با کمک یکی از دست ها دست یک را درون دست خود قرار داد و یا کف دست سگ را به کف دست خود چسباند.
با انجام مکرر این حرکت سگ می‌آموزد هنگامی که شما دست خود را به سمت او دراز می کنید او با دست خود به دست شما ضربه بزند یا دست خود را بر روی دست شما بگذارد. بدانید که هنگام آموزش سگ باید او را با استفاده از غذای مورد علاقه تشویق به انجام فعالیت کرد، مثلا می‌توان برای دست دادن تکه‌ای غذای سگ را درون دست گذاشت تا با دست دادن به غذای مورد علاقه خود برسد. این حرکت در آموزش سگ بسیار عالی است.
قابل ذکر است که زمان آموزش دست دادن به سگ سرابی باید به نکات بسیاری توجه کرد که یکی از این نکات نشستن روبه‌روی سگ بر روی پاها می‌باشد تا ارتباط بهترین میان شما و سگ برقرار شود. با این نژاد باید با صدایی رسا و بدون نرمش و ترس سخن گفت تا در زمان نیاز بتواند به راحتی به شما دست بدهد.
هنگام آموزش دادن در صورت انجام درست حرکت باید او را تشویق نمود تا بیشتر و بهتر راغب به انجام آن حرکت شود. با قرار خوراکی مورد علاقه یک در دست و نشان دادن آن به سگ می‌شود آن را به دست دادن ترغیب کرد تا به غذای مورد علاقه خود دست پیدا کند.

نوشتن دیدگاه