سگ حیوان باوفایی بوده که نگهداری از آن در خانه‌ها هم بسیار آسان است، زیرا هوش بالایی دارد و می‌توان به راحتی آن را تعلیم داد، سگ سرابی از بهترین نژاد‌ها بوده که نه تنها در ایران بلکه در دنیا شهرت دارد، مشخصات توله سگ سرابی به شما کمک می‌کند تا او را به خوبی بشناسید. توله‌ها را می‌توان به خوبی در آغوش گرفت و با آنها ارتباط مستقیم برقرار کرد.
از مشخصات این توله می‌توان گفت که در کودکی هم جثه درشتی دارد، پوزه بزرگ و آرواره محکمی دارد، به سرعت بزرگ می‌شود و رشد می‌کند و از همه مهم‌تر قدرت یادگیری عالی در سن کم دارد. توله سگ سرابی تا ۴ ماهگی شیر تغذیه می‌کند، اما از ۲ ماهگی برای آموزی دادن آمادگی لازم را دارد. این نژاد در خواب سرد بیشتر زندگی می‌کند به همین دلیل آن را با نام سگ کوهستانی هم می‌شناسند.
توله‌ها نیز قبل از سن بلوغ هم باهوش و باوفا و شجاع هستند و هنگام خطر متناسب با توانایی خود واکنش نشان می‌دهند به همین دلیل طرفداران بسیاری دارند. توله‌ها هم از شیر مادر و هم از شیرخشک تغذیه می‌کنند و به نوبه خود رشد بسیار عالی دارند و در سن پنج ماهگی به بلوغ می‌رسند.

مشخصات ظاهری سگ سرابی

مشخصات ظاهری سگ سرابی

سگ سرابی مشخصات ظاهری خاصی دارد که با این مشخصات در بازار‌ها و در میان رقبا معرفی می‌شود، از مهمترین مشخصات ظاهری این نژاد می‌توان به موارد زیر هم اشاره کرد:
1. پوست بسیار ضخیمی دارد که همین امر باعث شده تا در برابر سرمای زیاد دوام بیاورد و در برابر برف و باران خیس نشود و همچنین هنگام مبارزه با حیوانات وحشی بر روی پوست او زخم عمیق ایجاد نشود از این رو همیشه در مبارزات برنده و پیروز می‌گردد.
2. پنجه‌های پهن و جثه‌ای عضلانی و قوی دارد به همین دلیل سرعت دویدن او بالا است و هیکل ورزیده‌ای هم دارد که هنگام فعالیت و مبارزه خسته نمی‌شود.
3. سرعت عمل بالایی دارد و هنگام خطر به سرعت واکنش نشان می‌دهد و حیوان را غافلگیر می‌کند.
4. این نژاد بسیار وفادار، شجاع، با احتیاط، باهوش و با ادب است و انرژی زیادی هم دارد و از همه مهمتر اعتماد به نفس بالایی دارد.
5. چشم‌های او کوچک و بادامی هستند و اصولا به رنگ قهوه و زرد و کهربایی و عسلی می‌باشند.
6. گردن آن کشیده و بلند است و سری بسیار بزرگ دارد و صورت آن بسیار وحشتناک است.
با توجه به مشخصات ظاهری این نژاد می‌توان پی برد که تا چه اندازه پرقدرت و قوی و برگ جثه است و همچنین می‌توان با وجود آن از گله به خوبی مراقبت کرد زیرا یک سرابی نظم گله را حفظ می‌کند و آنها را از خطر دور نگه می‌دارد.

خلق و خوی سگ سرابی

خلق و خوی سگ سرابی

سگ سرابی از گونه سگ‌هایی می‌باشد که خلق و خوی خشمی دارد اما به خوبی با صاحب خود رفیق می‌شود و از او حرف شنوی دارد. این حیوان بسیار با ادب است و هنگام برخورد با افراد آشنا واکنش بسیار عالی را از خود نشان می‌دهد. باید بگوییم که خلق و خوی سگ سرابی در حالت عادی آرام است اما زمانی که با حیوان وحشی روبه‌رو و عصبی می‌شود بسیار وحشی و خشن می‌گردد.
سگ سرابی کینه‌ای نیست و به خوبی با افراد آشنا و صاحب خود ارتباط برقرار می‌کند، آنها با کودکان بسیار با حوصله ارتباط برقرار می‌کنند به همین دلیل با داشتن خلق و خوی لطیف و مهربان بهترین همبازی برای کودکان هستند. اخلاق آنها به گونه‌ای است که زیاد سرو صدا نمی‌کنند و تنها هنگام خطر صاحب خود را با پارس کردن صدا می‌کنند. هوش بالایی دارد و تمام آموزش‌ها را به خوبی یاد می‌گیرد و به حرف صاحب خود در ها زمانی گوش می‌دهد.
مهربان بودن و داشتن هوش بالا باعث به او کمک می‌کند تا هم با آشنا‌ها ارتباط خوبی برقرار کند و هم حرکات لازم را به موقع و به خوبی انجام بدهد. سگ سرابی در کنار ظاهر خشن و وحشتناکی که دارد، خلق و خوی عالی و بی‌نظیری دارد که بسیاری از افراد را به سمت خود جذب می‌کند. برای اطلاع از انواع نژاد مشخصات توله سگ سرابی، ویژگی ها، عملکرد و سایر اطلاعات می توان به مجموعه "سرزمین سگ ها" مراجعه نمود. تیم حرفه ای این مجموعه این امکان را به خریدارن می دهد تا با کسب اطلاعات بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.

نوشتن دیدگاه