دمای مناسب برای توله سگ

بسیاری از ما حیوانات خانگی خود، از جمله سگ ها، را عضوی از خانواده دانسته و بسیار دوستشان داریم؛ اما باید بدانیم که این حیوانات نیاز به مراقبت های ویژه دارند. نگهداری از آنها باید طبق اصول انجام شود تا نیازهایشان به درستی پاسخ داده شود؛ از نیازهای غذایی گرفته تا نیاز به ورزش و بازی کردن و داشتن یک محیط امن و مناسب.
علاوه بر نیازهای ذکر شده، نیاز به سلامتی و مراقبت های بهداشتی و درمانی نیز از جمله نیازهای اولیه ی توله سگ ها است. شما باید نسبت به تمام مواردی که بر سلامت توله سگ تان تأثیر می گذارد آگاه بوده و به آنها توجه کنید. یکی از این موارد مرتبط با سلامتی، دمای مناسب برای توله سگ است که به خصوص در چهار هفته ی اول پس از تولد بسیار حائز اهمیت است. بدن توله سگ در هفته های اول بسیار حساس بوده و نسبت به دماهای خیلی بالا یا خیلی پایین واکنش نشان می دهد. شما به عنوان سرپرست توله سگ باید در این دوران هم دمای محیط و هم دمای بدن توله سگ را دائما چک کرده و کنترل کنید. شما می توانید اطلاعات کافی در رابطه با بهترین سگ قدرجونی را از مجموعه سرزمین سگ ها دریافت کنید. 

دمای مناسب محیط برای توله سگ

دمای مناسب محیط برای توله سگ

همانطور که ابتدا اشاره کردیم، یکی از نیازهای مهم و ابتدایی توله سگ ها، نیاز به مکانی مناسب برای زندگی است. محیطی که توله سگ خود را در آن نگهداری می کنید، باید امن بوده و همچنین برای سلامت او مناسب باشد. از جمله مواردی که در تهیه ی مکان ایده آل برای توله سگ باید مورد توجه قرار گیرد، داشتن دمای مناسب است.
توله سگ ها به طور معمول در ۴ روز اول پس از تولد باید در محیطی با دمای ۸۵ الی ۹۰ درجه ی فارنهایت (۲۹.۵ الی °۳۲ درجه ی سانتی گراد) نگهداری شوند. این دما به مرور کاهش پیدا می کند و تا روز هفتم به طور تقریبی به ۸۰ درجه فارنهایت (°۲۲.۷ سانتی گراد) می رسد. دمای محیط در پایان هفته چهارم باید حدود ۷۲ درجه ی فارنهایت (°۲۲.۲ سانتی گراد) باشد.

دمای مناسب برای توله سگ ژرمن

دمای مناسب محیط برای توله سگ ژرمن

سگ ژرمن شفرد می تواند هوای سرد یا گرم را برای مدت کوتاه تحمل کند، اما این فقط در مورد سگ های بالغ صدق می کند. توله سگ ها با توجه به جثه ی کوچکی که دارند، در مقابل تغییرات دمایی حساس هستند. بنابراین باید در گرما و سرمای زیاد به شدت مراقب توله سگ تان باشید. اگر صاحب توله سگ ژرمن هستید، در دمای بالای ۲۷ درجه ی سانتی گراد و پایین ۱۰ درجه ی سانتی گراد مراقب توله سگ خود باشید.
توله سگ های ژرمن شفرد از انرژی زیادی برخوردار هستند. اگر آنها را رها کنید، مدت ها زیر آفتاب به بازی کردن ادامه می دهند تا جایی که گرمازده شوند. بنابراین در هوای خیلی گرم نباید اجازه دهید توله سگ تان مدت زیادی بیرون از خانه باشد. همچنین باید همیشه آب کافی برای او فراهم کنید.
توله سگ ها همچنین علاقه زیادی به راه رفتن و بازی در برف دارند. از طرفی بدن آنها در اثر سرمای زیاد سریع شروع به لرزیدن می کند. پس باید مراقب توله سگ تان باشید و در صورت مشاهده علائم پایین آمدن دمای بدنش او را گرم کنید.

دمای بدن توله سگ

دمای بدن توله سگ

توله سگ تازه متولد شده توانایی تنظیم دمای بدن خود را نداشته و برای زنده ماندن نیاز به گرمای مادر خود دارد. دمای بدن توله سگ ها به راحتی با بالا یا پایین رفتن دمای محیط تغییر می کند و سلامت آنها به خطر می افتد. بنابراین ایجاد هرگونه تغییر در دمای محیط، تهدید بزرگی برای سلامت آنها محسوب می شود. در برخی از موارد سگ مادر به صاحب خود بسیار وابسته است و نمی تواند مراقب توله های خود باشد؛ در چنین مواردی وظیفه ی شماست که به عنوان صاحب توله سگ مراقب او باشید و دمای بدن او را چک کنید. همچنین باید با روش های ایمن سرد یا گرم کردن توله سگ آشنا شوید تا از روی عدم آگاهی اقدام خطرناکی نکنید.
دمای نرمال بدن یک توله سگ تازه متولد شده بین ۹۶ الی ۹۸ درجه ی فارنهایت است. داشتن دمایی خارج از این بازه، نشان دهنده ی مشکلی در سلامت توله سگ است. در هفته های دوم و سوم پس از تولد، دمای بدن توله سگ باید بین ۹۷ تا ۱۰۰.۵ درجه ی فارنهایت باشد. دمای بدن توله سگ تا هفته چهارم از یک سگ بالغ کمی پایین تر بوده و پس از این دوره، توله سگ به دمای معمولی یعنی ۹۹.۵ الی ۱۰۲.۵ درجه ی فارنهایت می رسد. پس از این زمان، توله سگ قادر است دمای بدن خود را با دمای محیط تنظیم کند.
همانطور که پیش تر گفتیم، نگهداری از اکثر حیوانات خانگی از جمله توله سگ ها نیاز به مراقبت ویژه و اصولی دارد. برای اینکه بتوانید به خوبی از توله سگ خود نگهداری کرده و نیازهای او را به درستی تأمین کنید، لازم است پیش از به سرپرستی گرفتن آن، آموزش های لازم را کسب کرده و از همان ابتدا آگاهانه عمل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت سرزمین سگ ها مراجعه کنید. 

 

نوشتن دیدگاه