غذای سگ روتوایلر | راهنمای انتخاب غذای مناسب برای سگ روتوایلر

اگر به دنبال سلامتی و طول عمر بالای سگ روتوایلر هستید باید رژیم غذایی آن را به دقت انتخاب کنید. سگ روتوایلر یک سگ با نژادی بسیار قدرتمند و وفادار است. این سگ آلمانی در بین صاحبان سگ ها، محبوبیت بسیار بالایی دارد. اگر روتوایلرها را به خوبی آموزش دهید، به واسطه هوش بسیار بالای آن ها می توانید ویژگی های خارق العاده آن ها را مشاهده نمایید.
غذایی که برای سگ روتوایلر انتخاب می‌کنید، باید حجم زیادی پروتئین داشته باشد. با توجه به جثه بزرگ این سگ باید بتوانید با انتخاب غذای مناسب، انرژی مورد نیاز آن را فراهم کنید. فراموش نکنید که به مانند برخی دیگر از نژادها، باید در خرید غذای مناسب، حساسیت های غذایی این سگ را در نظر بگیرید. مشکلات مختلفی که بر اثر مصرف غذاهای نامناسب گریبانگیر سگ روتوایلر می شوند موجب شده که صاحبان این نژاد در انتخاب رژیم غذایی، جنبه های مختلفی را در نظر بگیرند. فراموش نکنید که برای خرید غذا، سن سگ روتوایلر را در نظر بگیرید. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات و خرید سگ مولد و انواع سگ ها همچون سگ مالینویز با کارشناسان مجموعه سرزمین سگ ها تماس بگیرید.

نکات مهم در تغذیه سگ روتوایلر

نکات مهم در تغذیه سگ روتوایلر

در تغذیه سگ روتوایلر باید از جنبه های مختلف، غذای مورد نیاز آنها را بررسی کنید. بنابراین نیاز به کسب اطلاعات کافی خواهید داشت. در تغذیه سگ روتوایلر سعی کنید مشکلات نژادی این سگ را در نظر بگیرید. برخی از غذاهایی که برای نژادهای دیگر انتخاب می کنید برای سگ نژاد روتوایلر حساسیت زا هستند. به همین علت هنگامی که قصد خرید غذای خشک برای سگ روتوایلر را دارید، یا قصد دارید از غذای کنسروی برای آنها استفاده کنید، باید انتخابی مناسب داشته باشید.
از جمله مهمترین نکات برای تغذیه سگ روتوایلر، بررسی مشکل چاقی و اضافه وزن آنها است. این سگ روزانه نیاز به مصرف کالری بالاتری در مقایسه با برخی نژادها دارد. علاوه بر این، روتوایلر یک نژاد بسیار مستعد چاقی به شمار می رود. حساسیت معده و آلرژی غذایی را در نژاد روتوایلر نیز در نظر بگیرید.

بهترین غذا برای سگ روتوایلر کدام است؛ غذای خانگی، غذای خشک یا کنسروی؟

بهترین غذا برای سگ روتوایلر کدام است؛ غذای خانگی، غذای خشک یا کنسروی؟

همانگونه که می دانید غذای سگ ها مدل های مختلفی دارد. این سگ غذای خانگی را بهتر می پذیرد. در این بین باید بدانید که نحوه درست کردن غذای خانگی از جمله نکات مهم به شمار می‌رود. سعی کنید توسط دامپزشک ابتدا دستور دقیق درست کردن غذای خانگی سگ روتوایلر را دریافت کنید. با استفاده از نکات بیان شده می توانید به اندازه مناسب از ترکیبات مورد نیاز مخلوط کنید.
در طرف مقابل اگر ترجیح می دهید از غذای خشک برای مصرف سگ روتوایلر محصولی را انتخاب کنید، باید از یک برند معتبر خرید خود را انجام دهید. امروزه انواع غذاهای خشک مخصوص سگ روتوایلر، توسط برندهای مختلف در بازار عرضه می شوند. به هیچ عنوان به هر فروشنده ای در بازار اعتماد نکنید. سعی کنید یک غذای خشک تولید شده از برند معتبر را خریداری کنید.
نوع دیگری از غذاهایی که می توانید برای سگ روتوایلر انتخاب نمایید، غذای کنسروی است. با توجه به قیمت بسیار بالای غذای کنسروی، خرید آن به هر کسی توصیه نمی شود.

برنامه غذایی اختصاصی برای سگ روتوایلر

برنامه غذایی اختصاصی برای سگ روتوایلر

همزمان با افزایش سن سگ روتوایلر، نیازهای تغذیه ای آن نیز تغییر می کند. سگ روتوایلر باید در هر بازه سنی، از تغذیه متفاوت استفاده کند. لازمه این کار خرید مواد مغذی خواهد بود. غذای خانگی را می توانید با کیفیت بسیار بالا و به شکل صحیح تهیه کنید. این عمل از نظر اقتصادی نیز می‌تواند مقرون به صرفه تر باشد. در این بین فراموش نکنید که بالانس کردن ترکیبات به کار رفته برای تهیه غذای اختصاصی در خانه کار هرکسی نیست.
شما عزیزان می توانید پس از اعلام مشخصات کامل سگ روتوایلر خود، یک برنامه اختصاصی از کارشناسان مجموعه سرزمین سگ ها دریافت نمایید. میزان فعالیت، سن و وزن سگ نژاد روتوایلر، از جمله فاکتورهایی به شمار می‌روند که در اعلام برنامه غذایی اختصاصی آن ها مهم هستند.

مقدار غذای سگ روتوایلر چقدر باید باشه؟

مقدار غذای سگ روتوایلر چقدر باید باشه؟

همانگونه که عنوان کردیم، روتوایلر یک نژاد بسیار پرانرژی و فعال است. این سگ های بزرگ نیاز به غذای با کیفیت و پر انرژی خواهند داشت. در دوره های مختلف زندگی مقدار غذایی که برای این سگ تهیه می کنید متفاوت است. با توجه به اینکه سرعت رشد سگ روتوایلر در دوران تولگی بسیار زیاد است، سعی کنید در رژیم غذایی آنها پروتئین را به میزان قابل توجهی به کار ببرید. یک روتوایلر ممکن است بیش از ۴۰ تا ۶۰ کیلوگرم وزن داشته باشد.
مقدار غذایی که برای سگ روتوایلر در دوران تولگی انتخاب می کنید باید به نسبت ۲ الی ۳ درصد از وزن این نژاد باشد. علاوه بر این، روتوایلر بالغ، باید برای تامین نیازهای بدن خود روزانه ۵ الی ۷ پیمانه غذای خشک مصرف کند.
در این بین فراموش نکنید کیفیت غذا و نوع خوراکی که برای سگ انتخاب می‌کنید می‌تواند در این مقدار اثرگذار باشد. سعی کنید در خرید غذای سگ روتوایلر از یک برند معتبر و از یک فروشنده وارد به این امر نیاز خود را تهیه کنید.

بهترین غذا برای توله سگ روتوایلر در سنین مختلف

بهترین غذا برای توله سگ روتوایلر در سنین مختلف

تغییر نیازهای تغذیه ای سگ روتوایلر در سنین مختلف موجب می‌شود که در انتخاب خوراک آنها قواعد خاصی را در نظر بگیرید.

  • بهترین غذای توله سگ روتوایلر دو الی شش ماهه
    سگ روتوایلر تا ۴ هفتگی از شیر مادر تغذیه می کند. پس از گذشت مدت زمان ۲ الی ۴ ماه، این توله سگ نیاز به مصرف سه یا چهار وعده غذا دارد. اگر با مصرف مقدار غذایی که برای آنها تهیه کرده اید، توله سگ روتوایلر به شما نگاه کرد، باید بدانید که حجم خوراکی که مصرف کرده کم بوده است. با این حال چنانچه مصرف غذا را نصفه نیمه رها کرد، در مصارف بعدی حجم غذا را کمتر کنید.
    توصیه ما به شما این است که غذای روزانه توله سگ دو تا شش ماهه روتوایلر را به 4 وعده کوچک تقسیم کنید. در این بازه زمانی توله سگ روتوایلر نیاز به پروتئین، چربی و کلسیم به مقدار مناسب دارد. علاوه بر این، میزان ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری انرژی نیز از جمله نیازهای سگ روتوایلر در این بازه زمانی است.
  • تغذیه توله سگ روتوایلر ۶ الی ۱۸ ماهه
    توصیه ما به شما این است، پس از ۶ ماهگی سگ روتوایلر، مقدار دفعاتی که به آن غذا می دهید را به دو بار کاهش دهید. برخلاف بسیاری از سگ ها، نژاد روتوایلر ریتم کندی برای رشد دارد. سعی کنید برای دریافت برنامه غذایی از کارشناسان مجموعه سرزمین سگ ها کمک بگیرید.

برنامه غذایی سگ روتوایلر بالغ و بزرگسال

برنامه غذایی سگ روتوایلر بالغ و بزرگسال

پس از هجده ماهگی، سگ روتوایلر بالاخره به یک سگ بالغ تبدیل می شود. در این بازه زمانی ممکن است وزن سگ روتوایلر به بیش از ۴۵ کیلوگرم نیز رسیده باشد. به همین علت باید در وعده های غذایی این نژاد بتوانید کالری مورد نیاز آنها را فراهم کنید. رژیم غذایی سگ روتوایلر بالغ، باید دارای انرژی بالا و پروتئین باشد. همچنین باید حدود ۲۲۰ کیلوکالری انرژی دریافت کند. غذای مناسب برای روتوایلر بالغ حاوی ۱۲ الی ۱۴ درصد چربی و ۲۲ الی ۲۶ درصد پروتئین است.

قیمت غذای خشک سگ روتوایلر

قیمت غذای خشک سگ روتوایلر بسته به کیفیت و برند تولید کننده آن اعلام می‌شود. مجموعه سرزمین سگ ها با فروش غذای خشک سگ روتوایلر و نژادهای دیگر به شما کمک می‌کند تا در نگهداری از آنها به بهترین شکل عمل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت غذای سگ روتوایلر و خرید این محصولات، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

نوشتن دیدگاه