هوش سگ قهدریجانی

سگ قهدریجانی از جمله نژادهای سگ ایرانی محسوب می شود که به واسطه حس محافظت بالا و شجاعت خاصی که دارد از پرطرفدارترین سگ های گله و نگهبان از آن نام می برند. این سگ غول پیکر و شجاع دارای ویژگی های رفتاری و ظاهری خاصی است. در کنار این موارد، سگ قدرجونی به واسطه هوشیاری بسیار بالایی که دارد، می تواند در تاریکی شب به بهترین شکل از گله و قلمرو خود مراقبت نماید. یکی از ویژگی هایی که هنگام انتخاب سگ نگهبان و سگ گله به آن پرداخته می شود، هوش آن‌ها به شمار می رود. سگ قدرجونی دارای هوشی مناسب و اطاعت پذیری بسیار بالا است. با وجود این‌که نسبت به نژادهایی مانند ژرمن شپرد از هوش کمتری برخوردار است ولی باید بدانید که با انتخاب آن، یک نگهبان هوشیار و فوق‌العاده می‌توانید برای خود داشته باشید. اگر بخواهیم به انتخاب باهوش ترین سگ ایرانی بپردازیم، بدون تردید سگ قهدریجانی را می توانیم از جمله گزینه‌های نام ببریم که می‌توانند در رده نخست قرار گیرند. هوش بالای سگ قدرجونی به گونه‌ای است که آن را در حد سگ های جهانی می دانند. شرایط موجود این نتیجه را در پی داشته است که این سگ باهوش امروزه برای نگهبانی و گله داری به شکل گسترده مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر مواردی که عنوان کردیم، سگ قدرجونی یک نژاد بسیار نترس و شجاع نیز است.

هوش سگ قهدریجانی

آیا سگ قدرجونی در دسته سگ های باهوش قرار می گیرد؟

هنگامی که قصد رده‌بندی نژادهای مختلف را از لحاظ هوش داشته باشیم، موارد مختلفی را باید در نظر بگیریم، با این حال بررسی هوش سگ قهدریجانی نشان می‌دهد که این نژاد ایرانی می‌تواند از جمله سگ های باهوش برای گله داری عنوان شود. این سگ باهوش و هوشیار می‌تواند با قدرت بسیار بالایی که دارد یک سگ مطیع و وظیفه شناس برای مراقبت از گله شناخته شود. سگ قهدریجانی در جمله سگ های گارد باهوش و مطیع شناخته می شود. شاید در مقایسه با برخی نژادهای معروف جهانی سگ قدرجونی از هوش کمتری برخوردار باشد. با این حال باید بدانید که در میان نژادهای ایرانی، سگ قدرجونی دارای بالاترین میزان هوش است، به همین علت آموزش ها را به بهترین شکل می‌تواند فرا گیرد. سگ قدرجونی با دریافت آموزش های لازم می تواند مراقبت از گله و حفاظت از اماکن مختلف را به بهترین شکل برای شما انجام دهد. تربیت صحیح سگ نژاد قدرجونی به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید یک سگ با نژاد ایرانی را به بهترین شکل مطیع کنید. سگ قدرجونی در دریافت آموزش ها و فرمان بردن به بهترین شکل می‌تواند عمل نماید.

آیا سگ قدرجونی در دسته سگ های باهوش قرار می گیرد؟

چگونه می توانیم میزان هوش سگ قدرجونی را بفهمیم؟

همان‌گونه که می دانید بسیاری از دانشمندان بر این باورند که حیوانات نیز به تناسب دارای میزان مختلفی هوش هستند. آن‌ها می توانند آموزش ببینند، فکر کنند و بسته به دستورات لازم، آن‌ها را اجرا نمایند. برای بررسی میزان هوش سگ قدرجونی می‌توانید به شیوه های مختلف اقدام نمایید. این سگ بسیار هوشیار و قوی دارای دندان های محکم و تیزی است. در کنار ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی این سگ، بسیاری از افراد به دنبال بررسی میزان هوش و قدرت یادگیری آن هستند. روش های مختلفی در این زمینه می توانند به شما کمک کنند تا میزان حافظه و هوش سگ قدرجونی را بررسی کنید. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای دریافت میزان هوش سگ قدرجونی آن را به یافتن یک تشویقی پنهان شده وادار می کنند. علاوه بر این با آموزش ترفندهای جدید به سگ می توانید میزان هوش آن‌ها را بررسی کنید که تا چه اندازه می تواند در دریافت ترفند جدید موفق عمل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سگ قهدریجانی می‌توانید با مراجعه به سایت سرزمین سگ ها با شماره های درج شده با کارشناسان ما در این زمینه در ارتباط باشید.

 

نوشتن دیدگاه