برای شروع چه سگی بخریم

سگ ها محبوب ترین حیوانات خانگی در سراسر جهان هستند. سگ ها بخش جدایی ناپذیر زندگی انسان ها را تشکیل می دهد و در طول تاریخ دوست وفادار انسان ها بوده اند و به همین خاطر می گویند سگ بهترین دوست انسان است. اگر شما تازه می خواهید سرپرستی یک سگ را به عهده بگیرید، حتما این سوال برایتان پیش آمده است که برای شروع چه سگی را انتخاب کنید؟ به شما پیشنهاد می کنم تا انتهای مطلب همراه سرزمین سگ ها باشید تا این موضوع را بطور کامل مورد بررسی قرار دهیم. 

برای شروع چه سگی را انتخاب کنیم؟

همانطور که می دانید آوردن یک سگ به خانه، در واقع قبول و تعهد نگهداری از آن است و در طی زمان نگهداری باید نیازهای سگ تان را برآورده کنید. در ادامه قصد داریم تا شما را با چند نژاد جذاب سگ آشنا کنیم. این نژاد ها برای شروع می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشند.

  • پامرانین: نژاد پامرانین پرشور و سرزنده است و می تواند محیط خانه شما را بخوبی از یکنواختی درآورد. این سگ دارای حداکثر قد 18 سانتیمتر و حداکثر وزن 3 کیلوگرم است. ظاهر پامرانین شبیه روباه است و از نژادهای محبوب عروسکی محسوب می شود. بد نیست بدانید علت نام گذاری آن به خاطر شهری به نام  پامرانیا در لهستان است. پامرانیا  شهری است که این سگ در آنجا اصلاح ژنتیکی و پرورش یافته است. پامرانین دارای جسه کوچکی است و نیاز به تحرک زیادی ندارد به همین خاطر به راحتی می توانید آن را در آپارتمان نگهداری کنید.

برای شروع چه سگی را انتخاب کنیم؟

  • شیتزو: این سگ از معروف ترین نژاد عروسکی است. از لحاظ ظاهری دارای حداکثر قد 30 سانتیمتر و وزنی معادل 5 کیلوگرم است. و دارای پوزه بسیار کوچک، گوش های آویزان و موهای بلند است. شیتزو برای زندگی با انسان ها سازگار شده است. و در زمانهای قدیم، حیوان خانگی افراد اشرافی بوده است. این نوع سگ با کودکان رفتار دوستانه ای دارد و اگر شما در آپارتمان زندگی می کنید این نژاد می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.
  • گری هوند: این نژاد را می توان کوچکترین گونه سگ های شکاری نامید. این نوع سگ دارای موهای کوتاهی است و نیاز زیادی به نظافت ندارد. از لحاظ هوش و توان یادگیری در رتبه متوسطی است و بسیار پر تحرک است. رفتارش با کودکان زیاد دوستانه نیست. در صورتی که در خانه ای بزرگ و حیاط دار ساکن هستید و فرزند نوپا در خانه ندارید، سگ گری هوند می تواند این نژاد را انتخاب کنید.
  • بوستون تریر: این نژاد هم از سگ های با جسه کوچک محسوب می شود و از لحاظ ظاهری دارای قد حدود 40 سانتی متر و حداکثر وزن 11 کیلوگرم هستند. بوستون تریر سگی باهوش و اجتماعی است و حیوانی آرام و در عین حال زیرک است. این نژاد با کودکان شما و همچنین سایر حیوانات خانگی رفتار دوستانه و مناسبی دارد، اما در برابر دیگر سگ ها می تواند پرخاشگر شود. سگ بوستون نیاز به حیاط ندارد و می توانید در آپارتمان از آن نگهداری کنید و پیاده روی کوتاه روزانه برای آنها کافی است.

شما می توانید سگ پیت بول، سگ دالمیشن، سگ مالینویز برای نگهبانی بخرید. این سگ ها جزو اولین سگ هایی هستند که می توانید برای نگهبانی داشته باشید.

شتلند شیپداگ

شتلند شیپداگ

این نوع سگ دارای هوش بالا، مطیع و بسیار سریع است. این نژاد متعلق به جزیره ای به همین نام در اسکاتلند است. شما با خریدن آن، دارای یک سگ فعال و چابک خواهید شد. شتلند دارای قدی حداکثر 41 سانتیمتر و دارای موهایی صاف و بلند است. این نکته را هم بگویم که شتلند پر سر و صدا است. و خیلی دوست دارد پارس کند. و در برابر غریبه ها محتاط است که البته ویژگی خوبی برای یک سگ نگهبان محسوب می شود.

  • پودل: آخرین نژادی که به شما معرفی می کنم نیز از نژادهای عروسکی است. پودل، سگ ملی فرانسه است. و تعداد زیادی از آنها را در کشور فرانسه خواهید دید. البته نکته جالب اینجاست که ریشه پودل از کشور آلمان است. این نژاد دارای ظاهری خاص و جذاب است. و جز سگ های بی آزار محسوب می شود که رفتار دوستانه ای با کودکان و حیوانات خانگی دیگر همچون گربه ها و دیگر سگ ها دارد. اگر پودل را هفته ها در خانه نگهداری کنید مشکلی پیش نمی آید، اما حتما برای انجام فعالیت بدنی، آنها را روزی نیم ساعت به پیاده روی ببرید.

در این متن تلاش کردیم که دید بازتری نسبت به دنیای سگ ها پیدا کنید. اگر قصد خرید سگ را به عنوان حیوان خانگی دارید، پیشنهاد می کنم آنها را از مراکز معتبر پرورش دهنده سگ تهیه کنید تا از سلامتشان اطمینان داشته باشید. کارشناسان ما در مجموعه سرزمین سگ ها آماده ارائه مشاوره خرید به شما عزیزان هستند. شما می توانید از طریق سایت و تلفن های مجموعه، با ما در تماس باشید و از قیمت انواع نژاد سگ مطلع شوید و سپس اقدام به خرید کنید.

 

نوشتن دیدگاه