سگ گارد روسیه

امروزه بیش از 200 مرکز آموزش سگ پلیس در روسیه وجود دارد. طبق گفته پلیس روسیه در طول سال 2018 و ابتدای 2019 سگ ها در حل هزاران جنایت کمک کرده اند از جمله حل بیست و یک هزار سرقت و یکصد و شانزده مورد قاچاق اسلحه، مهمات و مواد منفجره. در ادامه همراه سرزمین سگ ها باشید تا معروف ترین سگ های گارد روسیه را مورد بررسی قرار دهیم.

سگ گارد روسیه چه نژادهایی است؟

در طی یک قرن گذشته وظایف سگ ها بدون تغییر باقی مانده است. آنها در عملیات های پلیسی شرکت می کنند، از مردم محافظت می کنند و قاچاق مواد مخدر را شناسایی می کنند. آموزش دهنده های سگ می گویند که تقریبا هر نوع سگی می تواند برای کارهای پلیسی آموزش ببیند، اما برخی از نژادهای سگ دارای استعداد و علاقه بیشتری هستند. در ادامه شش تا از برترین نژادهای سگ را که در گارد روسیه مورد استفاده قرار می گیرند را بررسی می کنیم.

  • ژرمن شپرد: نژاد ژرمن شپرد از دستیاران اصلی نیروی پلیس روسیه است. اهمیت این نژاد بخاطر داشتن مهارت های مختلف است. آنها همان قدر که در کشف مواد مخدر و منفجره خوب هستند در دستگیری و اسکورت مجرمان نیز خوب عمل می کنند. حدود نیمی از سگ های کشف کننده مواد مخدر روسیه را نژاد ژرمن تشکیل داده است. آنها برای زندگی در شرایط سیبری سازگاری خوبی دارند.

 سگ گارد روسیه چه نژادهایی است؟

  • شپرد بلژیکی: نژاد شپرد بلژیکی در سال های اخیر محبوبیت زیادی در روسیه پیدا کرده است و تعداد بیشتری از این نژاد جهت فعالیت در پلیس روسیه آموزش می بینند. شپرد بسیار فعال و با استقامت بالا است.
  • شپرد اروپای شرقی: این نژاد در دهه 1930 در شوروی سابق برای خدمت در ارتش سرخ استفاده می شد. این نژاد توانایی زندگی در شرایط آب و هوایی مختلف را دارد و بسیار متین و قابل اعتماد است. شپرد اروپای شرقی در طول جنگ جهانی دوم بعنوان نامه رسان و مین یاب بکار برده می شد و همچنین در عملیات های گشت زنی و جستجو و نجات شرکت می کرد. امروزه شپردها برای حفاظت از مکان ها و تاسیسات مهم، کشف مواد مخدر و منفجره و کمک به نیروهای مرزی، در سراسر روسیه بکار می روند. این نژاد عملیات های نجات زیادی را انجام داده است که گاهی منجر به مرگ خودشان هم شده است. به همین خاطر در اروپای شرقی لقب وطن پرست ترین سگ را دریافت کرده است.
  • نژاد لابرادور: این نژاد از سگ ها دارای حس بویایی فوق العاده ای هستند و به همین علت از آنها در عملیات های امداد و نجات، گمرک و امور امنیتی استفاده می شود. این نوع سگ دارای جسه کوچکتری نسبت به نژاد های قبلی است و از پرخاشگری کافی برخوردار نیست. به همین علت در رویارویی با مجرمان مسلح و خطرناک از آنها استفاده نمی کنند.

کوکر اسپائیل

کوکر اسپائیل

نژاد کوکر هم مثل لابرادور دارای حس بویایی فوق العاده ای است. از نژاد کوکر برای کشف مواد مخدر و مواد منفجره استفاده می شود. و شما می توانید آنها را در گمرک و حمل و نقل روسیه به صورت گسترده مشاهده کنید. پلیس روسیه از این نژاد به خاطر همین حس بویایی خوب استفاده می کند. جسه کوچک به آنها امکان می دهد تا فضاهای کوچک را بازرسی کنند. استفاده از نژاد کوکر به علت پرخاشگری کمی که دارند مانند شپرد رایج نیست.

  • کورگی: کورگی ها نیز مانند کوکرها دارای جسه کوچکی هستند. در حال حاضر تنها یک سگ کورگی در پلیس روسیه وجود دارد که به مدت شش سال در حوزه جستجوی مواد مخدر منطقه ولگا در حال خدمت است.  به خاطر توانایی خوبی که این سگ در بازرسی و جستجوی مواد مخدر داشته است، مسئولان پلیس روسیه تصمیم گرفته اند در آینده بصورت گسترده از این نژاد استفاده کنند.

امیدوارم که مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد. اگر نیاز به اطلاعات تکمیلی دارید یا سوالی در مورد نژادهای موجود در ایران دارید، می توانید سوالات خود را با کارشناسان مجموعه سرزمین سگ ها درمیان بگذارید. این مجموعه با داشتن متخصصان و مربیان با تجربه و متبحر در این زمینه، می تواند به رویای شما برای داشتن سگی اصیل و با تربیت درست کمک کند. 

نوشتن دیدگاه