هزینه نگهداری سگ 1401

هزینه نگهداری سگ بسته به نژاد آن و بسته به جثه آن متغیر است. به عنوان مثال برخی از نژادهای سگ گوشت و پروتئین بیشتری مصرف می‌ کنند و به همین جهت نیز جزو سگ های پرهزینه دسته بندی می شوند. همچنین برخی از سگ ها نیاز به اسباب‌ بازی‌های بیشتر یا داروهای بیشتری دارند. هزینه های عقیم سازی سگ نیز بسته به نژاد و جنس آن می‌ تواند مختلف و متغیر باشد و این هزینه ها از ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان متغیر هستند.
به همین جهت نمی‌ توان به صورت دقیق یک مبلغ کلی را برای نگهداری از سگ بیان کرد. اما به صورت حدودی می توان هزینه های نگهداری از یک سگ معمولی را تخمین زد. به عنوان مثال شما به هنگام خرید یک سگ نیاز به واکسیناسیون آن خواهید داشت. واکسیناسیون سگ ها شامل دو نوع واکسن ترکیبی و واکسن هاری می باشد که در تمام سگ ها یکسان است.
در ادامه این مطلب به صورت کلی در مورد هزینه های نگهداری از سگ در ۱۴۰۱ توضیحاتی برای شما ارائه داده ایم تا شما در صورت تصمیم برای خرید سگ، در مورد هزینه‌ های آن یک دیدگاه کلی داشته باشید.

هزینه نگهداری سگ چقدر است؟

هزینه نگهداری سگ چقدر است؟

یکی از هزینه های دائمی و همیشگی سگ غذای آن می باشد. در واقع برخی از سگ ها در مورد غذا زیاد حساس نیستند و می توان انواع غذاهای کنسروی و غذاهای خانگی را نیز برای آن ها تهیه کرد. اما برخی از سگ ها از لحاظ غذا حساس هستند و ممکن است که فقط مجبور به خرید نوع خاصی از غذا برای آن ها باشید.
غذای خشک سگ از کیلویی ۱۰۰ هزار تومان تا کیلویی ۴۰۰ هزار تومان متغیر است و شما می توانید بسته به بودجه خود و بسته به نوع خوراک سگ خود این غذا را برای او تهیه کنید. البته هزینه های دیگر همچون هزینه های مخصوص خرید ظرف غذا، خرید تشک خواب یا لانه خواب، خرید باکس حمل سگ، خرید انواع اسباب بازی همچون توپ و طناب کنفی، خرید دندانی برای جلوگیری از خارش لثه ها، و همچنین خرید وسایل بهداشتی و استحمام سگ از جمله هزینه هایی هستند که شما باید حتما آن ها را به عنوان هزینه های ثابت برای سگ در هر سن و هر نژاد در نظر بگیرید.

لیست کامل هزینه ها همراه با جزئیات

لیست کامل هزینه ها همراه با جزئیات

اگر بخواهیم یک لیست کامل از هزینه نگهداری از سگ همراه با جزئیات برای شما بیان کنیم باید در درجه اول به هزینه خرید توله بپردازیم. در واقع هزینه خرید توله از ۳ میلیون تومان تا ۶۰ میلیون تومان می تواند متغیر باشد و این هزینه بستگی به نوع توله دارد. دیگر هزینه ها نیز به همین ترتیب متغیر هستند و هر چقدر سگ گران‌ قیمت‌ تری داشته باشید، قطعا هزینه‌ های نگهداری از آن نیز بالاتر خواهد بود. به عنوان مثال می توان هزینه های زیر را برای نگهداری از یک سگ لیست کرد:
• هزینه واکسیناسیون بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار تومان
• هزینه غذای کنسروی هر وعده بین ۱۵ تا ۱۵۰ هزار تومان
• هزینه غذای خشک هر وعده بین ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان
• هزینه ظرف غذا، تشک خواب، اسباب بازی و دندانی سگ بین ۴۰۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون تومان.
• هزینه وسایل بهداشتی و شستشوی سگ ازجمله ناخن گیر، شامپو، توالت، شانه، مسواک و خمیر دندان بین ۴۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان.
• هزینه عقیم سازی سگ بسته به نژاد و جنس آن بین ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان.
• در این بین هزینه های پزشکی سگ نیز که ممکن است به صورت گاه و بیگاه پیش بیاید متغیر هستند.
البته این نکته را فراموش نکنید که سگ شما نیاز به لباس نیز دارد. به عنوان مثال انواع جوراب چهار فصل یا لباس های مخصوص سگ که در فصل سرما به آن می پوشانید دارای قیمت های مختلفی هستند. برخی از نژادهای سگ همچون سگ هاسکی نیاز به خرید لباس نیست. چون این سگ مخصوص اقلیم های سرد بوده و حتی در هوای گرم می بایست برای او کولر نیز روشن کرد.
بنابراین قبل از خرید سگ، در ابتدا به صورت کامل در مورد نژاد سگ، قیمت انواع نژاد سگ و نوع نیازهای او تحقیق کرده و سپس سگ را خریداری کنید. شما می توانید تمامی مطالب مورد نیاز خود را در سایت سرزمین سگ ها مطالعه نمایید. و پس از آن، خرید خود را از همین سایت انجام دهید.

نوشتن دیدگاه