چگونه سگ ژرمن را نگهبان کنیم

ژرمن شپرد یکی از گونه های سگ است که از قدرت یادگیری فوق العاده ای برخوردار است. این سگ را می توان به عنوان سگ نگهبان تربیت کرد. این سگ محبوبیت خاصی بین صاحبان خود به همراه دارند، چرا که از هوش بالایی برخوردارند و قدرت آموزش پذیری بی نظیری دارند. جذابیت ظاهری و زیبایی سگ ژرمن به قدری است که حتی کسی که گونه های مختلف سگ را نمی شناسند، این سگ را به عنوان یکی از زیباترین گونه ها به شمارمی آورد و به آن علاقه مند می شود. هم اکنون عده زیادی از افراد هستند که سگ ژرمن را به عنوان سگ نگهبان خود نگهداری می کنند. سگ ژرمن می تواند در کنار نگهبان بودن، یار و همدم بسیار خوبی برای صاحب خود باشد. سگ ژرمن چه در ایران وچه در تمام جهان علاقه مندان مخصوص به خود را دارد و افراد زیادی به جای سایر نژادهای سگ به سراغ سگ ژرمن می روند. برای اطلاع از قیمت سگ ژرمن و انواع سگ نگهبان باغ می توانید با ما درسرزمین سگ ها همراه باشید.

چگونه سگ ژرمن را نگهبان کنیم

ویژگی های سگ ژرمن

این سگ شجاعت زیادی دارد و به همین جهت یک گزینه عالی برای سگ نگهبان تبدیل می شود. این سگ به خوبی می تواند وقتی مهاجمی را می بینند در مقابل او حالت تدافعی بگیرد تا دیگران را از حضور مهاجم باخبر سازد. این سگ واکنش خیلی سریع و مناسبی در زمان بروز خطر دارد و یکی از بهترین گزینه ها برای تبدیل کردنش به سگ نگهبان است. سگ ژرمن به عنوان سگی وفادار به صاحب خود هم آوازه زیادی در تمام جهان دارد. اگر سگی می خواهید که جدای از نگهبانی، یار و همدم شما در تمام لحظات باشد و وفاداری اش به شما حتی تا پای جانش هم ادامه داشته باشد، قطعا سگ ژرمن بهترین انتخاب است.

چگونه سگ ژرمن را نگهبان کنیم

آیا امکان تبدیل سگ ژرمن به سگ نگهبان وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بله امکان تبدیل کردن سگ ژرمن به سگ نگهبان وجود دارد. برای این‌که آموزش پذیری سگ ژرمن به صورت بهتری انجام شود، خوب است که او را عقیم کنید چرا که آموزش پذیری او بهتر خواهد شد. این سگ ها با رسیدن به سن شش ماهگی می خواهند که بر شما تسلط داشته باشند، اما شما باید با تربیت و آموزش کاری کنید که این نژاد سگ مطیع تان شود. اگر قصد دارید سگ ژرمنی را برای آموزش و نگهبانی بخرید، بهتر است سگ ماده باشد. سگ های ماده آموزش پذیری بیشتری نسبت به سگ های نر دارند و در زمان زودتری آموزش ها را یاد می گیرند. این سگ ها که نسبت به سگ های نر زودتر به بلوغ می رسند و توانایی محافظت بیشتر از صاحب خود را هم دارند، به همین جهت گزینه بهتری نسبت به سگ های نر ژرمن شپرد به شمار می روند. سگ های ژرمن شپرد می توانند یک همراه فوق العاده عالی برای شما و خانواده شما باشند، منتهی برای این کار نیاز به آموزش کامل و قوی دارید. هر چند آموزش دادن به نژاد سگ ژرمن شپرد نسبت به سایر نژادها ساده تر است، اما با این حال مداومت و تکرار تنها راهی است که می توانید بر سگ تسلط داشته باشید و او را تربیت کنید. اگر تا به حال سگ نداشته اید، شاید سگ ژرمن شپرد گزینه خوبی برای شما نباشد، چرا که در این نژاد بیماری های نژادی هم رایج است. هر چند هوش سگ های ژرمن بالاست اما اگر تجربه داشتن سگ ندارید، بهتر است به فکر گزینه های دیگری برای سگ نگهبان باشید. در تربیت سگ ژرمن خود کاری کنید که او از حالت خجالتی و ترسو بودنش خارج شود. اگر به دنبال سگی ژرمن برای نگهبانی هستید، قبل از خرید حتما توجه کنید که چنین حالتی نداشته باشد. مراحل فرمان سگ از نشستن، خوابیدن، ایستادن و گرفتن شروع می شود و تا فرمان هایی مثل پارس کن و آرام باش و... روش ها و شگردهای مخصوص به خود را دارند و در صورتی که در آن ها تکرار داشته باشید، می توانید از سگ ژرمن خود یک سگ نگهبان فوق العاده قدرتمند و فرمان پذیر بسازید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع نژاد سگ و نحوه تربیت هرکدام با متخصصان ما در ارتباط باشید.

نوشتن دیدگاه