بهترین سگ سرابی ایران

سگ سرابی را می توان یکی نژادهای بسیار معروف و مطرح سگ های ایرانی دانست که هم اکنون از این سگ در کشورهای زیادی مانند امریکا و انگلیس به عنوان حیوان خانگی نگهداری می کنند. سگ های سرابی ایران دارای شباهت های ظاهری با یک های کانگال و پشدر دارند و همین امر موجب شده است تا افراد مبتدی این نژادها را با یکدیگر اشتباه بگیرند. ما در ادامه قصد داریم تا در خصوص ویژگی ها و مشخصات بهترین سگ سرابی ایران بیشتر صحبت کنیم.

بهترین سگ سرابی ایران چه ویژگی هایی دارد؟

سگ های سرابی ایران بیشتر به خاطر قدرت جسمانی و شجاعت بسیار بالای آن می شناسند. از این رو از نژاد سگ های سرابی به عنوان سگ های نگهبان استفاده می شود. سگ های سرابی دارای بدنی عضلانی و نیرومند بوده و وزن آن ها در حدود 55 تا 90 کیلوگرم خواهد بود. این سگ ها به صورت معمول بین 12 تا 17 سال عمر کرده و بیشتر به رنگ های مشکی، قهوه ای تیره و یا حنایی ملایم مشاهده می شوند.
نام نژاد سرابی از شهر سراب واقع در استان آذربایجان شرقی گرفته شده است و امروزه حتی در این شهر نیز به ندرت می توان سگ های اصیل سرابی را پیدا کرد. از برترین ویژگی های سگ های سرابی می توان به داشتن پنجه های نیرومند، فک های قوی و پاهایی عضلانی اشاره کرد که موجب شده است این نژاد به یکی از نژادهای خطرناک در ایران بدل شود. از سوی دیگر باید اشاره کرد که این نژاد دارای قدرت تحمل سرما و شرایط آب و هوایی سخت بوده و پوست ضخیم و محکم آن به عنوان محافظت عایق و سرما عمل خواهد کرد.

بهترین سگ سرابی ایران چه ویژگی هایی دارد؟

خصوصیات ظاهری بهترین سگ سرابی ایران

طول ارتفاع سگ های سرابی ایران در جنس نرها، بین 75 تا 90 سانتی متر و در ماده آن ها بین 70 تا 85 سانتی متر خواهد بود. این سگ ها از لحاظ میزان موی بدن، به دو نژاد کم مو و پر مو تقسیم می شوند. به صورت معمول چهره سگ های سرابی به رنگ سیاه بوده و گوش های آن ها خاکستری است. همچنین باید اشاره کرد که دارای سری بزرگ بوده و طول پوزه آن ها نسبت به سایر سگ های همرده خود، کوتاه تر است.
چشم های سگ های سرابی ایران دارای اندازه ای متوسط و به بادامی بوده که باعث شده جلوه ای زیبا و متفاوت به این سگ ها بدهد. این سگ ها با یک استخوان بندی قدرتمند، جثه ای بزرگ، سری خرطومی شکل و آرواره ای قدرتمند، به خوبی از سایر سگ ها قابل تشخیص هستند.

خرید سگ سرابی از سایت سرزمین سگ ها

از آن جایی که سگ های سرابی ایران بیشتر به عنوان سگ های نگهبان استفاده می شوند و از آن ها به نام سگ های خطرناک یاد می کنند، توجهات از آن ها کاسته شده است و نژاد اصلی آن ها به ندرت پیدا می شوند. اما اگر شما قصد خرید سگ سرابی ایران را دارید، پیشنهاد می کنیم تا از سگ های سرابی موجود در سایت سرزمین سگ ها دیدن کنید. شما می توانید با خرید از سایت سرزمین سگ ها، تجربه خریدی مطمئن و لذت بخش را داشته باشید.

نوشتن دیدگاه