آیا سگ دوبرمن به صاحبش حمله می کند

مطیع و رام بودن سگ مهم‌ترین عاملی است که باعث شده تا سگ به صاحب خود حمله‌ور نشود. هوش زیادی که سگ دوبرمن دارد باعث شناخت بهتر صاحبش می شود، به همین دلیل هیچ خطری از طرف سگ صاحب آن را تهدید نمی‌کند. این نژاد برتر ذاتا نگهبان متولد می‌شود و وفاداری یک حس غریزی درون وجود او است‌، به همین دلیل نسبت به خانواده و صاحب خود مهربان و مطیع است و به دلیل وفاداری زیاد حاضر است برای محافظت از جان و مال صاحبش خود را به خطر بیندازد. زمانی که حیوان احساس امنیت ندارد گارد گرفته و به هدف خود حمله می‌کند‌. ما در این مطلب به بررسی علت حمله سگ دوبرمن به صاحب خود می‌پردازیم. اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاعات کسب کنید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ایا سگ دوبرمن به صاحبش حمله می کند

سگ دوبرمن

در صورتی که شما محیطی امن و آرام را برای نگهداری از سگ دوبرمن فراهم کنید، حیوان احساس امنیت می کند و این امر مانع از حمله کردن آن به صاحبش می‌شود. دوبرمن سگی باهوش است که قدرت بدنی بالایی دارد و زمانی که احساس خطر می‌کند با سرعت بالا به دنبال هدف و عامل خطر می‌رود تا آن را از خود و محل زندگی دور کند. این حیوان تربیت شده به صاحب خود حمله نمی‌کند، چون شناخت کافی از آن دارد. هوش و ذکاوت زیاد باعث شده تا این حیوان بتواند رفتارهای صاحب خود را به خوبی تشخیص دهد به همین دلیل هیچ‌گاه آسیبی به او وارد نمی‌کند. افرادی که سگ دوبرمن را در منزل خود نگهداری می‌کنند نگران حمله کردن آن نباشند، چون ارتباط خوبی با کودکان و افراد خانواده برقرار می‌کند. وفاداری سگ باعث می‌شود تا خوبی‌هایی که صاحبش در حق او کرده را هیچ‌گاه فراموش نکند. بررسی‌هایی که بر روی خلق و خوی این نژاد انجام شده، نشان می‌دهد که ذاتا خشن نیست بله کاملا مهربان و رام است‌. مهم‌ترین علت انتخاب این گونه به عنوان یک سگ اهلی و خانگی آرام بودن آن است که در این صورت صاحب دوبرمن هیچ نگرانی از بابت خشونت و حمله ندارد. این سگ شجاع هیچ‌گاه به دنبال دردسر نیست و همیشه سعی می‌کند تا از هدفی که برای او تعیین شده به خوبی محافظت کند. سرزمین سگ ها پرورش دهنده بهترین و اصیل ترین سگ دوبرمن است.  شما عزیزان می توانید عکس سگ دوبرمن را در بخش گالری سایت سرزمین سگ ها مشاهده کنید.

سگ دوبرمن

چه شرایطی باعث می‌شود سگ دوبرمن به صاحب خود حمله کند؟

سگ دوبرمن یک سگ مهاجم است که به درنده خویی معروف است، اما در عین حال بسیار باوقار و زیرک و باهوش است و هیچ گاه به صاحب خود آسیبی وارد نمی‌کند، چون حس وفاداری قوی نسبت به او دارد. با وجود این‌که نژاد دوبرمن قابل اعتماد است و خطری از جانب او افراد خانواده و از همه مهم‌ترین صاحب آن را تهدید نمی‌کند اما همیشه شرایط استثنایی هم وجود دارد. حیوان آزاری مهمترین عاملی است که باعث شده تا حیوان اهلی و رام به یک حیوان درنده و خشن تبدیل شود. در صورتی که صاحب دوبرمن آن را مورد اذیت و آزار جنسی و روحی قرار دهد حس انتقام‌جویی در سگ زنده می شود و ممکن است که به صاحب خود حمله ور شود. اگر شرایط نگهداری دوبرمن مناسب نباشد و خطری مدام او را تهدید کند، قطعا حیوان برای دفاع از خود به هدف مورد نظر حمله خواهد کرد و ممکن است این هدف صاحب آن باشد. در واقع این دفاع یک غریزه ذاتی است که همه موجودات زنده در مواجه با خطر به آن متوسل می‌شوند. تمام موجودات زنده برای رشد و تکامل به غذا نیاز دارند، بنابراین اگر صاحب سگ در طول روز غذایی برای او در نظر نگرفته باشد با حمله حیوان مواجه خواهد شد. دوبرمن‌‌های تربیت شده در صورتی که در شرایط سخت قرار بگیرند احتمال حمله‌ور شدن در آن‌ها کم است. این حیوانات دارای خوراکی خاص هستند و همیشه تمایل به غذاهای خوش عطر و طعم دارند، پس زمانی که شما خوراکی نامناسب برای او در نظر می گیرید قطعا ممکن است به شما حمله کند و در واقع این نشانه اعتراض او است. حمله کردن سگ به صاحب خود می‌تواند دلایل دیگری هم داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها قرار دادن حیوان در دمای پایین و سرما است، چون دوبرمن تحمل سرما را ندارد و قطعا به صاحب خود اعتراض خواهد کرد که این با خشونت همراه است. سگ‌های دوبرمن دارای پوستی براق هستند و تمیزی برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد پس باید هر روز برس زده شوند و آلودگی‌های آن‌ها تمیز شود. در صورتی که صاحب سگ این کارهای نظافتی را انجام ندهد، حشرات به بدن حیوان نفوذ کرده و باعث اذیت و آزار او می‌شوند، به همین دلیل حیوان عصبانی و پرخاشگر می شود و ممکن است به صاحب خود حمله کند.

نوشتن دیدگاه