از آنجا که حس وفاداری سگ دوبرمن غریزی است و احساس مسئولیتی زیادی نسبت به خانواده و صاحب خود دارد، بهترین نگهبان برای منزل است. این حیوان دارای نژادهای مختلف است که دوبرمن به دلیل دارا بودن شاخصه‌های لازم به عنوان بهترین نژاد معرفی می‌شود. نگهداری از سگ دوبرمن در منزل آسان است، چون به خوبی رام و مطیع می‌شود و می‌تواند ارتباط خوبی با دیگران خصوصا کودکان برقرار کند. حس دلسوزی و مهربانی در این نژاد زیاد است و برای محافظت از جان و مال صاحب خود حتی حاضر است جان خود را به خطر بیندازد. وظیفه‌شناس بودن این حیوان آن را به انتخابی خوب برای نگهداری در منزل تبدیل کرده است. دوبرمن نژادی آلمانی است و ظاهری خوش‌تراش را به خود اختصاص می‌دهد. زیبایی و خوش رنگ و نگاری این سگ باعث جذب بیشتر افراد شده است. برای نگهداری از این نژاد شما باید شرایط مناسب را برای او فراهم کنید. در واقع دوبرمن یک سگ تربیت یافته است که ماهیت خود را به عنوان یک نگهبان باوفا و جدی به خوبی اثبات کرده است. تیز و چابک بودن مهم‌ترین ویژگی این نژاد است، به همین دلیل می‌تواند در کمترین زمان خود را به هدف خود برساند. این سگ وفادار در پاسبانی و محافظت بی‌نظیر است، از این رو امروزه برای نگهبانی از منزل و باغ و ویلا و حتی گله اولویت اول برای انتخاب است. انرژی این سگ زیاد است و اگر شما آن را در محیط داخلی خانه نگهداری می‌کنید باید به او اجازه دهید تا تایم کوتاهی را بیرون از منزل به انجام فعالیت‌های بدنی خود بپردازد.

نگهداری دوبرمن در خانه

آیا نگهداری سگ دوبرمن در خانه امکان پذیر است؟

نگهداری دوبرمن در خانه امکان‌پذیر است چون کاملا مطیع است و ارتباط خوبی با دیگران برقرار می‌کند، چون این نژاد به سرما حساس است بهتر است در نگهداری از آن به دمای محیط توجه زیادی کنید و همیشه محیطی گرم و ایده آل را برای او فراهم سازید. حیاط‌های کوچک و متوسط هم برای نگهداری از این گونه مناسب هستند، چون دوبرمن از کمترین فضا نهایت استفاده را می‌برد و می‌تواند فعالیت‌های روزمره خود را به خوبی انجام دهد. این نژاد در آپارتمان هم قابل نگهداری است. اگر قصد نگهداری دوبرمن در منزل خود را دارید، باید به تحرک و تمرین آن توجه زیادی کنید، چون این سگ پر انرژی است و فعالیت بدنی زیادی دارد. این نژاد برس کشیدن را دوست دارد و از این کار نهایت لذت را می‌برد پس شما باید به آراستگی و تمیزی آن هم توجه کنید. محیطی که سگ نگهداری می‌شود باید عاری از هر گونه آلودگی باشد تا سلامت حیوان را به خطر نیندازد. چون ریزش مو در دوبرمن کم است نگهداری از آن در داخل منزل هم مانعی ندارد و برای افرادی که به این موضوع حساس هستند همین نژاد توصیه می‌شود. مهم‌ترین دلیلی که باعث شده تا شما بتوانید سگ دوبرمن را در منزل نگهداری کنید هوش زیاد و عملکرد سریع این حیوان است که می‌تواند ایمنی خوبی را برای محیط فراهم سازد و به خوبی از صاحب خود در مقابل خطرات مختلف محافظت کند. همین موضوع یک اعتماد دو طرفه را ایجاد کرده است‌.

آیا نگهداری سگ دوبرمن در خانه امکان پذیر است؟

آموزش نگهداری سگ دوبرمن

سگ دوبرمن برای نگهداری نیاز به آموزش دارد به همین دلیل در سنین کمک توسط مربی‌های با تجربه مورد تعلیم و تربیت قرار می‌گیرد. هوش زیاد این امکان را به حیوان داده تا بتواند با اشاره صاحب خود به خوبی هدف مورد نظر را تشخیص دهد. آموزش‌هایی که به این حیوان داده می‌شود در کمترین زمان اجرا می‌گردد. افرادی که قصد نگهداری از این نژاد را دارند باید ابتدا آموزش‌های لازم را دریافت کنند. اول معیاری که در نگهداری از این نژاد در نظر گرفته می‌شود، دمای محیط است چون این حیوان قادر به زندگی در متعلق سردسیری نیست و در مقابل سرما تحمل زیادی ندارد به همین دلیل شما باید یک محیط گرم و آرام را برای آن مهیا کنید. آموزش بعدی توجه به خوراک حیوان است که باید شامل مواد مغذی و آنتی اکسیدان باشد تا سیستم ایمنی حیوان تقویت شود و بتواند در مقابل بیماری‌ها مقاوم باشد. دوبرمن بازیگوش است و دوست دارد که در طول روز تحرک و فعالیت زیادی داشته باشد بهتر است تایم بخصوصی را برای بازی و فعالیت‌های روزانه آن اختصاص دهید که برای تخلیه انرژی او هم مفید باشد. در واقع این آموزش‌هایی که شما برای نگهداری دوبرمن دریافت می‌کنید، باعث ارتباط بهتر سگ با شما می‌شود و حس وفاداری حیوان را هم بیشتر می‌کند. سرزمین سگ ها ارائه دهنده سگ روبرمن اصیل است. شما می‌توانید سگ روبرمن را از سرزمین سگ ها بخرید، همچنین برای نحوه نگهداری سگ روبرمن در خانه با کارشناسان آن در ارتباط باشید.

نوشتن دیدگاه