غذای سگ دوبرمن

سگ دوبرمن جز نژادهای پرورش یافته بوده، که برای نگهبانی و گارد بهترین انتخاب است. برای پرورش این نژاد باید از خوراک‌های درجه یک استفاده کنید. غذای سگ دوبرمن مانند گونه‌های دیگر بوده و زمانی که تازه متولد می‌شود باید تا سن ۴ ماهگی شیر مادر تغذیه کند‌. این شیر سلامت حیوان را حفظ کرده و به رشد و تکامل اولیه آن کمک زیادی می‌کند. بعد از این سن حیوان باید خوراک‌هایی که شامل پروتئین زیاد است را مصرف کنند، تاعضلات و ماهیچه‌ها به خوبی تقویت شوند. چون دوبرمن در ماه‌های اول تولد خوراک کمی دارد باید در روز ۵ وعده غذایی که شامل شیر گاو و خوراک نرم است را مصرف کند.
کم کم حیوان بزرگ شده و در هر وعده خوراک بیشتری را مصرف می‌کند بدین ترتیب تعداد وعده‌ها به ۳ و سپس به ۲ کاهش پیدا می‌کند. چربی سالم، کربوهیدرات، ویتامین ها و مواد معدنی دیگر اصلی‌ترین خوراک سگ را تشکیل می‌دهند و کالری زیادی را به بدن حیوان می‌رسانند. برای سگ‌هایی که مشکل گوارشی دارند، قطعا ماست به همراه برنج سفید بهترین گزینه بوده که می‌تواند التهابات سیستم گوارش را هم تا حد زیادی کاهش دهد. غذاهایی که هضم آسان دارند برای این نژاد مناسب هستند.
در صورتی که سگ بیمار بوده و دوران نقاهت خود را به سر می‌برد می‌توانید به کمک تخم مرغ آب‌پز که خوراکی پرطرفدار است بدن حیوان را به خوبی تقویت کنید تا دوباره سلامتی اولیه خود را بدست آورد.

غذای تشویقی سگ دوبرمن

غذای تشویقی سگ دوبرمن

دوبرمن نژادی بازیگوش و باهوش است که شما می‌توانید در زمان تربیت حیوان از غذای تشویقی استفاده کنید. پای مرغ دارای طعمی عالی بوده و حیوان با لذت آن را مصرف می‌کند. تشویقی در واقع غذایی است که به ترتیب هر چه سریع‌تر سگ کمک زیادی می‌کند. این غذا هم در منزل آماده می‌شود و هم شما می‌توانید آن را از بیرون سفارش دهید. عصاره گوشت به عنوان یک تشویقی مقوی معرفی می‌شود، که با قرار دادن آن در فریزر می‌توانید تایم‌های مختلف از این عصاره گوشت و مرغ استفاده کنید. غذاهای کنسروی و خشک و نیمه خشک همیشه برای مصرف بهترین گزینه هستند و شما می‌توانید آنها را به سرعت تهیه کنید.
در عصاره بالا هیج گونه شیر و پیاز و ادویه استفاده نمی‌شود و کاملا خام و سالم است. ماست هم یک غذایی تشویقی بوده که بیشتر با صورت منجمد در دسترس حیوان قرار می‌گیرد. در صورتی که سیستم گوارش دوبرمن خیلی باشد، می‌توانید از ماست پروبیوتیک استفاده کنید. بستنی میوه‌ای هم یک خوراکی تشویقی بوده که از میوه‌های خوش عطر و طعم و بدون ضرر تهیه می‌شود. سگ‌های باردار باید خوراکی‌های مقوی مصرف کنند، تا توله‌ها به وزن ایده آل خود برسند. مربی ها برای آموزش بیشتر از غذاهای تشویقی استفاده می‌کنند تا تعلیم و تربیت بدنی سرعت بیشتری پیش برود.
این غذاهای تشویقی حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های زیادی هستند که پس از مصرف به سرعت جذب بدن حیوان شده و انرژی آن را برای انجام فعالیت‌های روزانه دوچندان می‌کند. اغلب خوراکی‌های تشویقی به صورت منجمد و یخ‌زده مصرف می‌شوند و در فصول گرم بدن سگ را به خوبی خنک می‌کنند.

طرز تهیه غذای سگ دوبرمن

طرز تهیه غذای سگ دوبرمن

غذای سگ دوبرمن به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود. در صورتی که در منزل فرصت کافی برای تهیه این خوراک مقوی و سالم را ندارید، می‌توانید آن را به صورت کاملا آماده از بیرون تهیه کنید. تهیه کته با ماست راحت بوده و شما با پختن برنج به صورت دمی می‌توانید به راحتی آن را آماده کنید. سبزیجات به صورت پخته و منجمد استفاده می‌شود تا سگ از گوشت قرمز زده نشود. غذاهای کنسروی به صورت خشک و نیمه خشک هستند که شما می‌توانید آنها را از بیرون تهیه کرده و در هر شرایطی آن را برای دوبرمن استفاده کنید.
برای تهیه عصاره گوشت و مرغ باید عصاره آماده شده بدون ادویه را درون قالب ریخته و آن را در فریزر قرار دهید، تا با گذشت زمان دچار فساد و خرابی نشود. برای تهیه بستنی میوه‌ای باید ابتدا پوست و هسته میوه را خارج کرده و آن را درون قالب داخل فریزر قرار دهید. وقتی میوه یخ زد آن را با ماست پروبیوتیک ترکیب کرده و هر دو را درون مخلوط کن قرار می‌دهید. سالم بودن این غذا باعث شده تا سگ انرژی لازم برای انجام فعالیت‌ها را داشته باشد. خوراک‌های خشک شامل سبزیجات می‌شود که به صورت خام و پخته قابل مصرف هستند. پت‌ها از خوراک‌های آماده‌ای می‌باشند که درون بسته‌بندی‌های بهداشتی هستند و شما ‌می‌توانید در هر شرایطی آن را برای سگ استفاده کنید.

نوشتن دیدگاه