مراحل رشد سگ دوبرمن

سگ دوبرمن یکی از نژاد های اشرافی سگ به شمار می رود که افراد خاص از نگهداری آن به عنوان حیوان خانگی استقبال می کنند. سگ دوبرمن مانند هر نژاد دیگری است که دارای مراحل رشدی است که باید به خوبی سپری شود تا بتوان گفت سگ برای نگهداری در منزل به عنوان حیوان خانگی گزینه مناسبی به شمار می رود. در این مقاله قصد داریم به مراحل رشد سگ دوبرمن بپردازیم به همین دلیل اگر به دنبال رشد بهتر سگ دوبرمن هستید با ما در این مقاله همراه باشید.

مراحل رشد سگ دوبرمن از تولد تا بزرگسالی

به صورت کلی اگر بخواهیم به مراحل رشد سگ‌دوبرمن از تولد تا بزرگسالی بپردازیم می توان به چند مرحله زیر اشاره کرد:
از تولد تا هفت هفتگی: در این سن سگ دوبرمن به عنوان نوزاد به شمار می‌رود و باید با مادر خود اوقات را سپری کند. در این سن مادر برای سگ بسیار اهمیت دارد و به هیچ عنوان سگ را نباید از مادر جدا کرد. سگ هایی که در این سن با مادر خود تعامل دارند، بهتر از سایر سگ ها برقراری ارتباط با انسان ها را یاد می گیرند و تعاملات را از مادر خود می آموزند.
از ۸ تا ۱۶ هفتگی: در اکثر موارد توله سگ در این سنین به صاحبان اصلی خود واگذار می‌شوند. طبق مطالعات انجام شده توله سگ هایی که در این سن به صاحبان واگذار می‌شوند تعامل بهتری با صاحب خود برقرار می‌کنند و نکات بیشتری را از صاحبان آموزش می بینند. سگ در این سن بسیار آسیب پذیر است و اگر تجربه بدی از صاحب خود کسب کند، تا آخر عمر از صاحب خود بیزار می شود.  شما عزیزان می توانید عکس سگ دوبرمن را در بخش گالری سایت سرزمین سگ ها مشاهده کنید.

مراحل رشد سگ دوبرمن از تولد تا بزرگسالی

بهترین سن آموزش سگ دوبرمن

از ۱۷ هفتگی تا ۸ ماهگی: بهترین سن برای آموزش دادن توله سگ دوبرمن از سنین ۱۷ هفتگی تا هشت ماهگی است. در این سن سگ ممکن است رفتارهای پرخاشگرانه از خود نشان دهد که با انجام کارهایی می توان از آن جلوگیری کرد. برای مثال در این سن باید قوانینی برای توله سگ ها در نظر گرفته شود، همچنین این زمان بهترین زمان ممکن برای یاد دادن اسم به توله سگ است.
۹ تا ۱۶ ماهگی: اگر قبل از سنین ۸ ماهگی موفق به تربیت توله سگ نشدید می توانید از سن ۹ تا ۱۶ ماهگی برای تربیت توله سگ اقدام کنید زیرا در این سن برخلاف ظاهر توله سگ که بالغ به نظر می رسد سگ همچنان بالغ نشده است. آموزش توله سگ در سنین ۹ تا ۱۶ ماهگی کار دشوارتری نسبت به زیر سن این ۸ ماه است، اما باز هم امکان پذیر است.
بالای ۱۶ ماه: در این سن توله سگ کاملاً بالغ شده است و تغییر او کاری نسبتا دشوار است. اگر توله سگ قبل از این سن به صورت کامل آموزش دیده باشد دیگر نمی توان او را تغییر داد. سگ هایی که در سنین بالای ۱۶ ماه قرار دارند، در صورت پرخاشگری باید توسط افراد متخصص در این زمینه مورد بررسی قرار بگیرند زیرا در اکثر موارد صاحب سگ نمی تواند کار زیادی از پیش ببرد و سگ را آرام و مطیع کند. مجموعه سرزمین سگ ها به شما کمک می کند تا بهترین آموزش را به سگ خود داشته باشید یا بجای تربیت سگ توسط خود، می توانید این کار را به مربیان متخصص سرزمین سگ ها بسپارید.

نوشتن دیدگاه