رفتار شناسی سگ دوبرمن

سگ دوبرمن سگی باهوش و در عین حال حساس است که در صورتی که با او رفتار درستی داشته باشید رفتار او نیز با شما درست است. به صورت کلی اگر مراقب رفتار خود با سگ دوبرمن باشید نیز در مقابل رفتار خوبی از خود نشان خواهد داد و به راحتی می توانید با او تعامل پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم به رفتار شناسی سگ دوبرمن و فاکتور های موثر بر روی رفتار این حیوان بپردازیم، به همین دلیل اگر به دنبال رفتار شناسی سگ دوبرمن و توانایی و عدم توانایی اعتماد به این سگ هستید با ما در این مقاله همراه باشید.
سگ های دوبرمن سگ های شجاع هوشیار و مغرور هستند که در اکثر موارد رفتارهای مشابهی از خود نشان می دهند و به راحتی با دقت و رفتار آنها می توان به مسائل مختلف پی برد.
یکی از مهم‌ترین رفتارهای سگ دوبرمن رفتار محافظه کارانه است. در این نوع رفتار ممکن است که دوبرمن بیش از اندازه نسبت به خود و وابستگان او واکنش نشان دهد و اگر فردی به صاحب و یا وابستگان او نزدیک شود واکنش زیادی از خود نشان داده و منجر به ایجاد مشکل شود. برای مثال این سگ در صورت رفتار محافظه کارانه ممکن است تا در صورتی که مهمان به منزل شما بیاید واکنش‌های شدید از خود نشان دهد، این رفتار به دلیل حساسیت بیش از اندازه است و باید در آن تجدید نظر شود. بهره گیری از یک مربی شجاع و باهوش می تواند این رفتار را تا حدودی از سگ دور کند.

چگونه معنی رفتارهای سگ دوبرمن را بشناسیم؟

چگونه معنی رفتارهای سگ دوبرمن را بشناسیم؟

یکی از عوامل مهم در رفتار سگ دوبرمن این است که در صورتی که افراد با سگ دوبرمن با عصبانیت برخورد کنند تنها سگ پرخاشگر دارند. سگ دوبرمن باید آرام و با احترام آموزش داده شود در غیر این صورت با لج بازی بیش از اندازه خود می تواند برای صاحب مشکل ساز شود.
یکی از مهمترین مسائلی که در مورد رفتار سگ دوبرمن از اهمیت بالایی برخوردار است و افراد توجه ویژه‌ای دارند نحوه برخورد این سگ با کودکان است. فردی که از سگ دوبرمن را خریداری می‌کند، دوست دارد این سگ با کودکان رابطه خوبی داشته باشد و سگ دوبرمن یکی از گزینه های مناسب برای رفتار خوب و مناسب با کودکان است. البته باید توجه داشت که باید به کودک آموزش داده شود که گوش و یادم حیوان را نکشد زیرا در این صورت ممکن است منجر به عصبانیت سگ و بروز رفتارهای بد از او شود.
یکی از رفتارهای مناسب نژاد سگ دوبرمن که باعث مناسب بودن این سگ برای نگهبانی می‌شود این است که این سگ بیش از اندازه پارس نمی کند. بنابراین زمانی که سگ پارس می کند در اکثر موارد می‌خواهد وجود فرد غریبه را به صاحب خود اطلاع دهد.
سگ دوبرمن از تعقیب کردن حیوانات کوچک و شکار کردن آنها لذت می برد و همین دلیل بهتر است زمانی را برای این کار برای او اختصاص دهید. سگ هایی که می توانند به راحتی به شکار بپردازند معمولاً رفتار بهتری دارند و انرژی آن‌ها به صورت کامل تخلیه می‌شود اما باید توجه داشته باشید که در فضاهای باز و خارج از منزل بهتر است آنها را با قلاده نگهداری کنید تا دنبال حیوانات دیگر نروند و باعث آسیب به افراد مختلف نشوند.

خصوصیات رفتاری سگ دوبرمن

خصوصیات رفتاری سگ دوبرمن

اگر سگ دوبرمن بیش از اندازه در اطراف شما راه می‌رود، به احتمال زیاد نیاز به ناز کردن و توجه دارد و در صورت دریافت توجه از سمت شما بدن خود را کش و قوس داده و بیشتر به سمت شما جذب می شود. به صورت کلی با توجه به رفتار شناسی سگ دوبرمن و فاکتورهای مختلف متخصصان و دامپزشکان توصیه می‌کنند، سگ دوبرمن را در خانه‌هایی که کودکان کوچک زیر چهار سال در آنها زندگی می‌کنند نگهداری نکنید؛ زیرا اگر کودک سگ را گاز بگیرد و یا گوش و دم سگ را بکشد ممکن است که واکنش نشان داده و باعث آسیب به کودک شود.
با توجه به موارد بالا می توان گفت رفتار شناسی سگ دوبرمن تنها به رفتار صاحب او بستگی دارد و این سگ در صورت تربیت صحیح هیچ گونه مشکلی برای صاحب خود ایجاد نمی کند، اما در صورت بدرفتاری به لجباز ترین و بدترین سگ ممکن تبدیل می شود‌. شما می توانید تربیت سگ دوبرمن خود را با خیال راحت به مجموعه سرزمین سگ ها بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان سرزمین سگ ها تماس حاصل فرمایید.

نوشتن دیدگاه