چگونه یک توله سگ را نگهبان کنیم

سگ نگهبان سگی است که بتواند از قلمرویی که برای او تعیین شده است، به خوبی محافظت کند و مسئولیت تامین امنیت آن مکان را بر عهده داشته باشد. بدین معنا که اگر فردی غریبه به آنجا وارد شود، با رفتار تهاجمی و خشونت بار او روبرو شود.
برای اینکه بتوان سگی را به نگهبان تبدیل نمود، باید به نکاتی دقت کرد تا بتوان از امنیت قلمروی تعیین شده خاطر جمع شد. همچنین لازم است مربی یا صاحب سگ، زمان کافی و حوصله فراوانی در این راه صرف کنند تا بتوانند به نتیجه دلخواه خود برسند.
افرادی که در این عرصه متبحر هستند، معتقدند برای اینکه بتوان سگی را برای نگهبانی تربیت کرد، بهتر است از دوران تولگی و یا 8 هفتگی برای این کار اقدام کرد. زیرا در این دوران هنوز شخصیت آن به طور کامل شکل نگرفته است و راحت تر می تواند آموزش ببیند.
تجربه نشان داده است که آموزش نگهبانی به سگ های بالغ به مراتب دشوارتر است. اگر شما نیز قصد دارید بدانید اصول تربیتی سگ های نگهبان چیست و چگونه اجرا می شود، در ادامه ما را همراهی نمایید تا بیشتر به این مبحث بپردازیم. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت سگ قدرجونی به وب سایت سرزمین سگ ها مراجعه و پس از مشاهده سگ های مختلف از این نژاد، جهت خرید سگ و توله سگ قهدریجانی با ما تماس بگیرید. عکس سگ نگهبان را می توانید در سایت سرزمین سگ ها مشاهده کنید. برای کسب اطلاعات در رابطه با سگ نگهبان واقعی می توانید به سایت سرزمین سگ ها مراجعه کنید.  

اصول تربیت سگ نگهبان

اصول تربیت سگ نگهبان

سگ نگهبان سگی است که به دلیل خصوصیات ظاهری و قدرت بدنی، قادر است به بهترین شکل از قلمروی خود محافظت کند. افرادی هستند که به عنوان مربی به تربیت این سگ ها می پردازند و آن ها را برای پاسبانی و تامین امنیت آن مکان، آماده می کنند. در سرزمین سگ ها مربی ها، این سگ های نگهبان را به بهترین شکل تربیت می کنند.
این سگ ها هنگام مواجهه با افرادی که ناآشنا هستند، به طور مداوم پارس می کنند و صاحب خود را از وجود خطر یا تهدید آگاه می سازند.
از آنجا که هنوز توله سگ با محیط پیرامون خود به خوبی آشنا نشده است، لازم است با موقعیت ها و افراد گوناگون و جدید مواجه شود و به نوعی اجتماعی گردد. با انجام این کار، توله می تواند بعدها تفاوت افراد ناآشنا و آشنا را تشخیص دهد و به خوبی از قلمروی خود محافظت کند.

تکنیک های آموزش سگ نگهبان

در گام بعدی لازم است به توله سگ ها آموزش داد که از دستورات مربی یا صاحب خود اطاعت کنند. فرمانبرداری بی چون و چرا، یکی از اصلی ترین اصول در تربیت سگ ها به شمار می رود. زیرا بدون حرف شنوی از مربی، نمی توان هیچگونه آموزشی به آن ها داد.
سپس لازم است به او یاد داد که به موقع پارس کند و پس از فرمان نیز ساکت شود. در این مرحله باید سعی کرد مفهوم خطر را به او شناساند، تا بتواند بعدها آن را تشخیص دهد. پس از اینکه توانست درست و به جا پارس کند، باید به او جایزه ای را به منظور تشویق داد و او را برای به موقع پارس کردن ترغیب کرد.
برای اینکه بتوانید سگ نگهبان تربیت کنید، لازم نیست با خشونت و بدرفتاری با توله برخورد کنید. زیرا بدرفتاری شما باعث می شود، سگ علاوه بر اینکه نگهبان خوبی نمی شود، ممکن است برای خود شما نیز به سگی خطرناک تبدیل شود.

تکنیک های آموزش سگ نگهبان

خصوصیات سگ نگهبان

در این بخش لازم است برخی خصوصیات سگ نگهبان قوی را ذکرکنیم.
• سگ های نگهبان قوی، دارای حافظه خوب و هوش بالایی هستند.
• آن ها از حس نگهبانی و پاسبانی خوبی برخوردار هستند.
• این سگ ها بسیار وفادار هستند و در جهت محافظت از صاحب خود و اطرافیانش، هر کاری می کنند.
• سگ های نگهبان خوب، به درستی اجتماعی شده اند و می توانند بین افراد آشنا و ناآشنا تمایز قائل شوند.
• سگ های نگهبان در صورتی که فردی غریبه را در قلمروی خود ببینند، با پارس کردن مداوم، صاحب خود را از وجود خطر احتمالی آگاه می سازند.

جمع بندی

سگ نگهبان سگی است که علاوه بر نژاد مناسب جهت نگهبانی، از خلق و خوی پاسبانی و هوش بالا نیز برخوردار است. اما در کنار این موارد، لازم است با به کار گیری روش های آموزش سگ نگهبان، به تربیت و آموزش این توله ها پرداخت.
فردی که به آموزش توله ها می پردازد، لازم است فردی جدی، محکم و قاطع باشد تا بتواند به درستی این کار را انجام دهد. مربی های سرزمین سگ ها همگی سالها در این زمینه تبهر و تجربه کسب کرده اند و سگ ها را با تربیت عالی تحویل شما می دهند.

 

نوشتن دیدگاه