سگ مالینویز یا ژرمن

شباهت های ظاهری و رفتاری دو نژاد سگ مالینویز و ژرمن موجب شده که بسیاری از افراد این دو را با هم اشتباه بگیرند. با این حال اگر حساسیت و دقت بالایی به خرج دهید، می توانید تفاوت های رفتاری بسیار زیادی در این دو نژاد مشاهده کنید. علاوه بر این، در ظاهر نیز دو نژاد ژرمن و مالینویز با هم تفاوت هایی دارند. خصوصیات مشابه فراوانی که دو نژاد ژرمن و مالینویز دارند موجب شده که بسیاری از افراد به راحتی نتوانند که تفاوت های آن ها را تشخیص دهند. با وجود اینکه سگ ژرمن دارای خصوصیات تهاجمی است، در طرف مقابل نژاد بلژیکی نیز با سرعت حمله بیشتر، بسیار تهاجمی تر عمل می کند. علاوه بر این دقت در ظاهر و اندازه دو سگ مالینویز و ژرمن نشان از این می دهد که نژاد بلژیکی از نظر اندازه در مقایسه با سگ ژرمنی کوچک تر است. شهرت بسیار بیشتری که سگ ژرمن شپرد دارد، موجب شده حتی افرادی که سگ ندارند نیز آشنایی کامل با خصوصیات آن داشته باشند. با این حال با توجه به این که سگ مالینویز برای بسیاری از افراد کمتر شناخته شده است، بد نیست بدانید که این نژاد نیز مهارت ها و توانایی های فوق العاده ای دارد و به همین علت در بسیاری از کشورها برای کاربردهایی مانند سگ پلیس و ارتش به کار گرفته می شود.

سگ مالینویز یا ژرمن


سگ مالینویز یا ژرمن؟ کدام یک بهتر است؟

بدون تردید انتخاب یک سگ در میان دو نژاد مالینویز و ژرمن کاری دشوار است. با توجه به خصوصیات ظاهری و رفتاری بسیار نزدیکی که دو سگ نژاد مالینویز و ژرمن دارند، برای انتخاب هر کدام باید به صورت دقیق، ویژگی های آن ها را مورد بررسی قرار دهید. شباهت هایی مانند چابکی و شجاع بودن در ماموریت های نظامی را می توانید به صورت پایاپای در این دو نژاد مشاهده کنید. در این بین با توجه به لیست ارائه شده توسط باشگاه کنل کلاب که هر ساله اقدام به رده بندی بهترین و محبوب ترین نژادهای سگ می ‌کند، نشان می ‌دهد که برای چندمین سال پیاپی، سگ ‌ژرمن توانسته خود را در رتبه دوم جدول قرار دهد. بررسی دقیق دو نژاد سگ ژرمن و مالینویز این نکته را نشان می ‌دهد که هر دو گروه متعلق به گروه سگ های شکاری هستند و از دیرباز تا به امروز برای تعقیب شکار مورد استفاده قرار می‌گیرند. تحقیقاتی دقیق تر نیز بیان می ‌کنند که در اواخر قرن نوزدهم، این دو نژاد به وجود آمده اند و زادگاه سگ ژرمن همانگونه که از نامش پیداست در کشور آلمان و سگ ‌مالینویز در کشور بلژیک بوده است.

سگ مالینویز یا ژرمن؟ کدام یک بهتر است؟ 

مقایسه سگ مالینویز با ژرمن

با وجود شباهت های بسیار زیادی که رفتار و ظاهر سگ ‌مالینویز و ژرمن دارند، جالب است بدانید که نژاد بلژیکی در رتبه پنجاه قرار گرفته است. البته قرار گرفتن در این رده نمی تواند بیانگر این باشد که سگ بلژیکی خصوصیات فوق العاده ای ندارد. با توجه به محبوبیت بسیار بالایی که به صورت روزانه سگ مالینویز در حال کسب است، بدون تردید در چند سال آینده می تواند خود را به رده های بالای این رده بندی برساند. معمولاً هنگام انتخاب و در بین نژادهای مختلف، طول عمر آن ها را مورد بررسی قرار می دهند. هر چند نگهداری و نوع تغذیه سگ می تواند با طول عمر آن ها رابطه مستقیم داشته باشد، ولی سگ ژرمن شپرد دارای طول عمری بین ۹ تا ۱۳ سال است. در طرف مقابل بررسی طول عمر نژاد بلژیکی نیز نشان می ‌دهد که اگر در شرایط مناسب اقدام به نگهداری از آن کنید، می تواند ۱۲ تا ۱۴ سال زندگی کند. فراموش نکنید اگر بیش توان هر نژادی، کار از آن بکشید، ممکن است طول عمر آن به میزان قابل توجهی کاهش یابد. بررسی خلق و خو و ویژگی ‌های اخلاقی سگ مالینویز و ژرمن نیز نشان از هوش بسیار بالا، عملکرد شجاعانه در ماموریت ها، انرژی بالا و قدرت تربیت پذیری ایده ‌آل آن ها می دهد. هر دو نژاد به وفاداری بالا شهرت دارند. معمولاً با توجه به حس و غریزه شکاری بالاتری که سگ مالینویز دارد، دارای روحیه خشن تری نیز است. به همین علت در ماموریت های کنترل کردن بمب و همچنین سایر مأموریت های نظامی در ارتش می توان از آن ها بهره برد. اگر قصد انتخاب از بین نژادهای مالینویز و ژرمن را دارید و به دنبال یک انتخاب درست هستید، باید موارد مختلفی مانند نوع بیماری آن ها را نیز بررسی کنید. به عنوان مثال، سگ های نژاد ژرمن مستعد به بیماری بوده و معمولاً با آلرژی دیسپلازی مفصل ران، آرنج و اتساع معده مواجه می شوند. در طرف مقابل، نژاد بلژیکی یک نژاد سالم تر و سرحال تر است و تنها نسبت به چند بیماری شایع حساسیت نشان می ‌دهد.
اگر به دنبال انتخاب و خرید سگ از بین نژاد مالینویز و ژرمن هستید، ما در مجموعه سرزمین سگ ها اطلاعات کافی را درباره واگذاری سگ مالینویز، تربیت، تمرینات و... آن ها در  اختیار شما قرار می دهیم. تجربه ما در این زمینه کمک می کند تا بتوانید یک سگ با خصوصیات و رفتارهای متناسب با نیاز خود، انتخاب و خریداری کنید.

نوشتن دیدگاه