مالکان سگ خانگی

سگ ها همیشه سرگرم کننده و بازیگوش نیستند . سگهای خانگی همواره می توانند انواع چالش ها را ارائه دهند ، حتی به بهترین صاحبان سگ. در اینجا برداشت‌های ما از ۵ اشتباه رایج صاحبان سگ وجود دارد که ممکن است زندگی آنها را به چالش بیاندازد. شما هم اگر در این زمینه اطلاعاتی دارید در قسمت دیدگاه مطرح کنید.

اضافه وژن در سگ

1- سگ من چاق نیست ، درشت اندام است .

در واقع، او احتمالا دارای اضافه وزن و چاقی است ، ولی چون اکثر حیوانات خانگی امروزه دارای این مشکل هستند، این موضوع به یک مسئله طبیعی و عادی تبدیل شده است. در صورتی که با یک دامپزشک در این زمینه مشورت کنید ، دامپزشک با استفاده از ابزار عینیT وزن سالم سگ شما را ارزیابی کرده و ایده دقیق از وزن حیوان شما و همچنین برنامه رژیم خاصی برای رسیدن به این هدف در اختیارتان قرار می دهد.

بیماری سگ

2- من فقط هنگامی به دامپزشکی می‌روم که سگم مریض باشد. 

حیوانات ، استادان ماهری در تغییر قیافه هستند. آنها نمی خواهند ما را با دانستن اینکه احساس خوبی ندارند ناراحت‌کنند. معمولاً صاحبان حیوانات خانگی زمانی متوجه علائم بیماری در سگ شان می شوند که سگ برای مدت‌های زیادی بیمار بوده است. مراقبت های سالانه دامپزشکی به شما کمک می کند تا بیماری‌هایی مانند آرتروز و بیماری‌های کلیوی را در اوایل بروز آنها تشخیص داده و با هزینه و ریسک کمتر اقدام به درمان آن کنید و مهمتر از همه اینکه سگتان کمتر زجر بکشد.

غذای سگ

3- فروشنده غذای سگ به من گفت که غذای سگ رو عوض کن.

انتخاب کردن برند غذای خشک کمی می‌تواند گیج کننده باشد. شخصی که در یک پت شاپ کار میکند از تاریخچه ی پزشکی سگ شما اطلاعی ندارد. اگر دامپزشک سگ شما یک نوع غذا و رژیم خاصی برای سگ شما پیشنهاد داده است ، حتما دلیلی بابت این توصیه داشته است. رژیم غذایی، نقش حیاتی در سلامت حیوان خانگی شما بازی می‌کند . بنابراین اطمینان حاصل کنید که بهترین انتخاب را در جهت حفظ سلامتی آن کرده اید.

بازی با سگ

4- نترس ، بهش یه بیسکویت بده ؛

وقتی یک سگ رفتاری ترسناک از خود نشان می‌دهد مثل غرغر کردن یا نشان دادن دندان هایش ، شما سعی می کنید که با توجه کردن به آن، آرامش کنید. اما دادن پاداش به یک سگ ترسیده ، و در آغوش کشیدن و تسلی دادن آن ممکن است منجر به بدتر شدن رفتار سگ و تقویت این رفتار در او ‌شود. اگر این رفتار در طول زمان بدتر شود حیوان در پناهگاه به سر خواهد برد . اگر نشانه ای از ترس یا تهاجم در سگ خود مشاهده میکنید با یک مربی تایید شده یا دامپزشک خود مشورت کنید.

نگه داری از توله سگ

5- سگ من نیاز به قلاده ندارد ، آموزش دیده است.

رعایت کردن قوانین مربوط به سگ در منطقه ای که در آن زندگی می کنید بسیار مهم است از قبیل افسار کردن سگ و تمیز کردن مدفوع آن از خیابان. اگر شما در منطقه ای زندگی می کنید که قلاده کردن سگ یک قانون است حتماً بدون هیچ شکی باید از آن اطاعت کنید. بعضی افراد _ و گاهی برخی از سگها _ از دیدن سگ ها سراسیمه می شوند و از نزدیک شدن یک سگ به خودشان پریشان می‌گردند. در برخی از شهرها ، مناطقی وجود دارد که می‌توانید سگتان را بدون قلاده رها کرده تا کمی آزاد و رها بازی کنند.

نوشتن دیدگاه